Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, May 20, 2010

It's been a while

since I knitted anything. I love knitting in the colder month, but during the warmer month we spend more time outside than inside. This was actually the last of my sock yarn stash and Hannah was the lucky recipient of theses socks. She's already in a size 9 and I'm hoping her feet wont grow anymore during the summer.... Nadia will get some new socks after a "yarn shopping excursion"...
Es ist schon eine ganze Weile her, dass ich etwas gestrickt habe. Im Winter stricke ich sehr gerne, aber im Sommer bin ich lieber draussen und habe schmutzige Finger. Diese Sockenwolle war mein letzter Strang und Hannah hat die Socken bekommen. Sie hat jetzt schon Groesse 39 und ich hoffe ihre Fuesse wachsen nicht noch mehr. Nadia bekommt wieder Socken wenn ich "Wollengrosseinkauf" gemacht habe.I got the pattern for this bunny a while back :-) and made one out of leftover sock yarn. I think he's pretty cute and he'll probably get some "siblings" soon.
Die Anleitung fuer diesen Hasen habe ich vor einer Weile bekommen und habe ihn aus restlicher Sockenwolle gestrickt. Ich finde ihn richtig suess und er wird bestimmt noch ein paar Geschwisterchen bekommen.

4 comments:

  1. Do you knit your socks with 5 knitting needles or in the round? I've never tried knitting them with a circular because I was taught using 5 and that stuck! Nice socks! I may try some again. I love to knit or crochet while sitting outside early in the morning when the world's still asleep, sipping my coffee and listening to the birds - I find it very relaxing!

    Happy Friday, Anke :-)

    ReplyDelete
  2. I use 5 needles when knitting socks. My Oma tried to teach me how to knit them way back when, but I really figured it out for myself with the help of a book.
    Have a great weekend Doris!

    ReplyDelete
  3. Hallo anke,
    herzlichen dank für Deinen Kommentar.
    Erik ist heute schon wieder wohl auf und wusselt fröhlich durch die Gegend. Jetzt ist er erstmal zu Oma um die Ecke maschiert um sie ein bißchen zu unterhalten. Nacher geht er zu seiner besten Freundin Bekka und dann wollen sie zusammen wie spielen. Mein Mann erholt sich von seiner Frühschicht und schläft.
    Ich werde gleich wieder an meine Nähmaschine gehen und ordentlich rumwusseln.
    Ich wünsche Dir und Deiner Familie ein schönes Pfingstfest.
    Alles Liebe
    Doris

    ReplyDelete