Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Saturday, April 10, 2010

Went thrifting this morning

The only reason I went to the thrift store this morning is to buy a frame. I have an idea for a teacher appreciation gift and needed a plain frame I could "gussy up". As you can see, I didn't just come home with a frame... After finding the frame I spotted the green lantern, then the canning jar lids (still wrapped) and how could I pass up the plant stand. My first thought was to paint the plant stand black, but once I got it home, decided the blue would look really nice in the pool area. Might still paint it later on, but for now I'm happy with the blue. I'll post pictures when the pool area is ready for summer...
Heute frueh bin ich in den second hand Laden um einen Bilderrahmen zu kaufen. Ich habe eine Idee fuer ein teacher appreciation Geschenk und dafuer brauche ich einen Rahmen den ich aufmoebeln kann. Wie ihr seht, ist es nicht nur bei einem Rahmen geblieben... Nachdem ich den gewuenschten Rahmen gefunden hatte, fand ich die Laterne, die Einmachdeckel (noch verpackt) und dann den blauen Pflanzenstaender. Mein erster Gedanke war den Staender schwarz anzustreichen, aber als ich zuhause war, dachte ich das blau waere bestimmt schoen am Pool. Vielleicht aendere ich meine Meinung spaeter doch wieder, aber im Moment bleibt er erst mal wie er ist. Bilder zeige ich wenn der Pool eroeffnet ist...That's what I've done to the lantern so far, just added a jar, some ribbon and a candle. The lantern is pretty heavy and I'm hoping even a strong wind won't blow it over. Maybe I'll still find a place to hang it on the patio...
In die Laterne habe ich ein Einmachglas gestellt, dass ich mit Band versehen habe. Die Laterne selbst ist ziemlich schwer und ich hoffe, dass sie auch bei einem starken Wind nicht umgeworfen wird. Vielleicht haenge ich sie ja auch noch irgendwo auf...
My favorite bread right now is this dill and onion sourdough bread. It is unbelievably tasty and I will definitely make it again. Trust me, you should try this recipe!
Mein neues Lieblingsbrot, ein Dill Zwiebel Sauerteigbrot! Unwahrscheinlich gut, werde ich ganz bestimmt noch oft backen.
Dill and onion sourdough bread
1 cup chopped onion
1 clove minced garlic
2 tbs olive oil
Cook this in a skillet until onion is tender, stirring occasionally. Cool slightly.
1 1/4 cups sourdough starter
2 tbs milk or water (I used whey)
3 cups bread flour (I used 2 bread flour and 1 whole wheat flour)
1 tbs sugar
3/4 tsp salt
3/4 tsp dried dillweed
1 tsp active dry yeast
Add all ingredients to your machine and use dough setting. Once the dough is done, knead by hand some more, shape loaf and place on baking stone which has been dusted with cornmeal. Let rise 1-1 1/2 hours. Brush with water or whey and place in cold oven along with a bowl of water. Turn oven to 350 and bake for 50 minutes. Remove bread, turn oven off, brush with water of whey again and return to oven for 10 more minutes. Cool bread before slicing - if you can wait that long...

7 comments:

  1. VERY nice thrift store finds, Anke! The plant stand is really pretty painted that shade of blue...and I love the lantern!

    ReplyDelete
  2. Hallo liebe Anke,
    wie schön, dass es auch bei Dir einen Zweithandladen gibt :-)
    Was hast Du da für tolle Sachen gefunden ! Ich glaube, ich hätte da auch nicht widerstehen können. Irgendwie gibt es so viel Schönes zu entdecken, und was bin ich froh, dass wir so große Scheunen haben, denn sonst könnte man das ganze Zeug ja gar nicht unterbringen !

    Ich bin gespannt, was Du aus dem Rahmen baust ! Zeigst Du uns es dann ?
    Und es ist ja kein Wunder, dass Du bei dem Angebot bei Euch da übern Teich beschlossen hast, selbst Brot zu backen ! Ich werde Deinen derzeitigen Favoriten ganz sicher einmal ausprobieren !

    Einen wundervollen Sonntag wünscht Dir
    Eve aus Klein Gallien

    ReplyDelete
  3. ja, so ist das, eigentlich sucht Frau nach einem schönen Teil und dann nimmt man doch ein paar mehr mit nach Hause... geht mir auch so...
    schöne Dinge hast Du entdeckt, tolle Idee, die Laterne mit einem Einmachglas als Kerzenhalter zu bestücken... das Brot finde ich lecker...mmmm...
    danke für Deine Besuche und netten Kommentare, ich freu' mich sehr darüber...

    Liebe Sonntagsgrüße schickt Dir Traudi

    ReplyDelete
  4. Hallo Anke,
    vielen Dank für Deinen netten Kommentar zu meinem Blogpost!
    Schöne Grüße aus der alten Heimat sendet
    Katja :)

    ReplyDelete
  5. You are the busiest homemaker I know, Anke. What great buys and how pretty the Lantern looks after you redecorated it.

    That bread sounds marvellous - I can almost smell it baking ;-) I'm such a bread-a-holic, it's not even funny!

    Enjoy your Sunday. Sounds like you're off to a great start :-)

    ReplyDelete
  6. Looks like you got some great bargains! It is always hard to pass them up although lately I have not had much time to find any! The bread looks so yummy!!

    ReplyDelete
  7. great finds anke! nice ideas for them also:) love the recipe. thank you for sharing. can't wait till my oven is fixed!

    ReplyDelete