Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, March 14, 2010

Spring break has begun

We've had a wonderful weekend and a great start into spring break! We were able to take care of a few things that needed to be done (despite the rain), but we also had time for some fun stuff. Nadia was invited to a skating birthday party yesterday, and while Greg went with her, Hannah and I went shopping. Nadia had a lot of fun at the party - she loves to inline skate, and Hannah and I had fun shopping together. I'm not really a "shopper", but I enjoyed hanging out with Hannah.
After we got home, I made a batch of vanilla. I've been making my own for quite some time now and there's nothing to it. Take an empty bottle, add 2-3 split vanilla beans and fill the bottle with vodka. Place the bottle in a dark place (I just put mine in the kitchen cabinet) for a few month and you'll have vanilla extract. The bottle on the left is the one I just filled yesterday, the one on the right is what it'll look like when it's done.
Wir hatten ein schoenes Wochenende miteinander und einen guten Start in unsere Fruehlingsferien. Wir konnten einige Sachen erledigen die gemacht werden mussten (trotz des staendigen Regens), hatten aber auch Zeit fuer Dinge die Spass machen. Nadia war gestern zum Geburtstag eingeladen und alle sind miteinander zum Rollschuhfahren. Greg ist mit Nadia gegangen und Hannah und ich sind zum Einkaufen. Ich bin nicht unbedingt ein begeisterter Einkaeufer, aber Hannah und ich hatten viel Spass miteinander.
Nachdem wir wieder zuhause waren, hab ich noch schnell Vanilleextrakt gemacht. Man braucht nur 2-3 (gespaltene) Vanillebohnen, eine leere Flasche und Wodka. Die Flasche links habe ich gestern aufgefuellt, nach ca 2-3 Monaten an einem dunklen Ort (bei mir der Kuechenschrank) sieht es dann so aus wie in der Flasche rechts.While we were watching a movie last night (2012) I was able to finish the socks for my secret pal. She'll get those when we go back to work after spring break. Hope they fit!
Waehrend wir gestern Abend einen Film angesehen haben (2012) konnte ich die Socken fuer meinen secret pal fertig stricken. Sie bekommt sie nach den Fruehlingsferien und ich hoffe nur, dass sie passen!
This morning Greg went out and dug the holes for the apple trees, and after we got back from the movies, we planted them. The wire cages around the trees are supposed to keep the dogs away. Savvy has ripped out shrubs I tried to grow from cuttings and I don't want her to pull up the trees.
By the way, the movie we went to see was Avatar and we were all blown away. We say it in 3D and it was incredible, the best movie we've seen in a very long time.
Heute morgen hat Greg die Loecher fuer die Apfelbaeume gegraben und nachdem wir vom Kino zurueck kamen, haben wir die Baeume eingepflanzt. Die Drahtgestelle um die Baeume sollen nur die Hunde davon abhalten sie auszureissen oder anzukiefen. Harley macht uns mit so etwas weniger Probleme, Savvy kommt aber des oefteren auf dumme Ideen.
Den Film den wir uns im Kino angesehen haben war Avatar in 3D. Der beste Film den wir seit langer Zeit gesehen haben, die 3D Effekte waren unglaublich.
After we got back I also had time to get out some more Easter decorations. It is a German tradition to hang up Easter eggs on either pussy willow or forsythia branches. The eggs hanging on our pussy willow branches are many years old and most were made by us. Every year we blow out some eggs and try to decorate them differently. Some of these eggs were given to me by my grandfathers cousin when she went into a nursing home. She had been buying them at Easter markets and collecting them for many years.
Nachdem wir vom Kino nach hause kamen, hatte ich auch noch etwas Zeit (und Lust) mehr fuer Ostern zu dekorieren. Habe unsere ausgeblasenen Eier aufgehaengt, die meisten davon haben wir miteinander dekoriert. Jedes Jahr blasen wir wieder welche aus und versuchen sie auf eine neue Art zu dekorieren. Manche von den Eiern sind auch von der Cousine meines Opas. Sie hatte sie fuer lange Zeit gesammelt, hat sie dann aber mir geschenkt als sie ins Pflegeheim ging.
Another German tradition is to hang Easter eggs in trees or shrubs outside. This butterfly bush is the only shrub we have out front, so it gets decorated for Easter every year. I need to buy more eggs for it though...
Wie immer habe ich auch ein paar Eier in den Schmetterlingsbusch vor dem Haus gehaengt. Versuche schon einige deutsche Traditionen beizubehalten... Der Busch sieht noch etwas nackig aus, werde noch nach ein paar Eiern Ausschau halten.
I made these bunnies several years ago, and normally I stick them in a planter by the front door. Since I don't have a planter by the front door right now, I stuck them in the flower bed. Don't look to closely at the weeds...
Diese Hasen habe ich schon vor ein paar Jahren ausgesaegt. Normalerweise stecke ich sie in einen Blumentopf bei der Haustuere. Nachdem da aber im Moment keiner steht, hab ich sie in's Blumenbeet gesteckt. Nur das Unkraut bitte nicht so genau ansehen...

9 comments:

  1. I love the socks! Hope you have a great week!

    ReplyDelete
  2. You never cease to amaze me with all your projects - - - socks, vanilla extract, Easter branches and trees.

    You are just amazing, lady!!!!

    I have one more week to WAIT for spring break - - - I really can't wait.

    ReplyDelete
  3. I've never made vanilla but I'll have to try it soon!

    ReplyDelete
  4. Liebe Anke,
    da hattet ihr ja ein sehr intensives Wochenende. Einkaufen gehe ich auch nicht gern, nur wenn es unbedingt sein muss, jedoch ohne den notwendigen Spaß. Deine Osterdeko ist sehr schön, ich hab immer noch nicht damit angefangen. Mal schaun, vielleicht schaffe ich es ja am kommenden Wochenende.
    Ganz liebe Grüße und eine schöne Woche für euch von Petra

    ReplyDelete
  5. Hallo Anke,

    ich bin heute früh über Strickfee-Pe zu dir gekommen und finde deinen Blog schön. Auch wenn man alles über Zeitzonen weiss, finde ich schon witzig, deine Uhr zu sehen, und mit vorzustellen, ihr liegt jetzt alle im Bett und schlaft noch ...

    Viele Grüße aus Deutschland um 7.55 morgens in der früh

    Ciao Elli

    eine Frage hätte ich noch, was sind Wanillebohnen?

    ReplyDelete
  6. Das mit der Vanille muß ich mal ausprobieren. Ich liebe Vanille und die Essenz ist so teuer.

    LG Shippy (die ganz verliebt in Deine Hasen ist)

    ReplyDelete
  7. I have read before about making your own vanilla. Where do you purchase your vanilla beans, and do you use an expensive or cheaper vodka. I don't know if that would affect the taste of it or not.
    I have 3 apple trees that need to come out of pots this year and be planted too. By the way, your socks are pretty!

    ReplyDelete
  8. Ulrike, I purchased my vanilla beans at Penzeys spices. I don't remember how many were in the pack, but buying them there was a lot cheaper than buying just a few at the grocery store. I don't buy the cheap vodka, but I don't buy the expensive stuff either.

    ReplyDelete
  9. Thanks for the info! I'll have to find a Penzeys spices.

    ReplyDelete