Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, February 1, 2010

What a great "mail" day...

I found the most wonderful surprise in the mailbox today. Recently I had won a giveaway over at Strickfee-Pe and today it got here. The package was so lovingly wrapped and put together and there was more than I ever expected.
Als ich heute von der Arbeit nach hause kam, hat eine ganz tolle Ueberraschung im Briefkasten auf mich gewartet. Vor kurzem hatte ich bei Strickfee-Pe an einem giveaway teilgenommen und gewonnen, heute kam mein "Schatz" hier an. Das Paeckchen war sehr liebevoll eingepackt und es war viel mehr als ich jemals erwartet haette.I thought I had won a wonderful (hand knitted) hat and matching fingerless mittens. BUT when we (the girls were watching) opened the package, there were water cress seeds, yarn, soap, gemstones for the girls. We were blown away by Petra's generosity. Thank you, thank you, thank you Petra!!!
Ich dachte, ich haette eine (wunderschoene selbstgestrickte) Muetze mit passenden fingerlosen Handschuhen gewonnen War auch so, aber es war noch viel mehr im Paeckchen. Kressesamen, Wolle, Seife und "Steine" fuer die Maedels.... Petra, wir danken dir ganz herzlich fuer deine Grosszuegigkeit! Es hat mich sowie Hannah und Nadia riesig gefreut.
Of course I had to model her beautiful handiwork....
Natuerlich musste ich Petra's Kunstwerke gleich ausprobieren...
And if that wasn't enough, the compost bin arrived today as well. It was very easy to put it together and now it's time we started composting.
Und als ob das nicht genug gewesen waere, unsere Komposttonne kam auch heute an. Sie war sehr leicht zusammenzubauen und jetzt koennen wir so richtig mit dem kompostieren anfangen.
Set up in the garden area, ready to go. Please excuse the cheap wire fence, I know it's ugly, but it keeps the dogs out.
Hier steht sie im Garten zwischen den Gemuesebeeten. Bitte ueberseht die haesslichen Drahtzaeune, sie halten die Hunde davon ab in den Beeten herumzurennen.
I know we could have built one ourselves for less, but we wanted something more critter proof. Our dogs (especially Harley) would be rooting through an open compost like truffle pigs...
Ich weiss, es waere billiger gewesen selbst einen Komposthaufen zu "bauen". Da wir aber zwei Hunde haben die im Kompost wie Trueffelschweine gewuehlt haetten, musste es etwas geschlossenes sein.

8 comments:

  1. Liebste Anke,
    ich bin sehr baff, dass das Päckchen schon angekommen ist. Klasse!! Rot ist genau deine Farbe, ich finde, es steht dir supergut. Es freut mich, dass ich euch eine Überraschung machen konnte.
    Ganz lieben Gruß, Petra
    Ach ja, die geschlossenen Komposter sind klasse. Mit ihnen ist der Kompost auch viel schneller fertig.

    ReplyDelete
  2. What a lovely hat and mittens! Its always fun to get something in the mail besides bills!

    ReplyDelete
  3. Vielen vielen Dank Petra, ich habe mich wirklich sehr ueber alles gefreut!!!

    ReplyDelete
  4. Habe schon gesehen das Du ausgelost wurdest,dieses outfit ist ja wie für Dich gemacht.Also so einen Thermokomposter haben wir schon lange .... ist nicht schlecht.
    Viele liebe immernoch Schneehaben Grüsse
    Sylvia

    ReplyDelete
  5. Anke, I'll say it again, you are so pretty! Love the hat and gloves, what a nice color on you. Love the compost bin! It will be in use before you know it!

    ReplyDelete
  6. You will love the compost bin! We have two (of a different design) and they have given us such wonderfully rich soil to use in our raised vegetable beds and also in my flower beds! The hat and mittens are so pretty!

    ReplyDelete
  7. I am so jealous of the compost bin! I noticed Sam's Club is carrying one now and I may just have to break over and buy it! Thanks so much for coming to visit GrannyMountain today and for the sweet comment! I loved the hat and gloves too...

    ReplyDelete
  8. You painted a funny mental picture with your dogs and truffle pigs, lol!

    Yes that is a very good mail day...enjoy your new goodies, Kim

    ReplyDelete