Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, January 31, 2010

Random...

We really didn't do much this weekend, seems to be a recurring theme here lately... Saturday Greg took the girls to Taekwondo and I went to the commissary to do the grocery shopping. Other than that, I didn't leave the house and that was just fine with me...
While in the commissary I saw these daffodils and just couldn't resist. I hope to be able to plant them in the garden when it warms up.
Auch dieses Wochenende waren wir so gut wie nur zuhause, scheint im Moment jedes Wochenende so zu sein... Am Samstag ist Greg mit den Maedels zu Taekwondo und ich bin in der Zeit in die Commissary zum Einkaufen. Ansonsten habe ich das Haus nicht verlassen, wobei mich das nicht wirklich gestoert hat.
Waehrend ich in der Commissary war habei ich diese Osterglocken entdeckt und konnte ihnen nicht wiederstehen. Ich hoffe, dass ich sie in den Garten pflanzen kann wenn es waermer wird.Greg was sweet enough to buy this ornamental cabbage plant for me - just because. It was sitting on the kitchen table when I got home from my grocery trip and I thought it was really sweet of him. Once it warms up some we'll put it outside, but our freezing temps would kill it right now.
Als ich nach hause kam war dieser Zierkohl auf dem Kuechentisch gestanden. Greg hat ihn mir einfach so mitgebracht, fand ich richtig lieb. Wenn es nicht mehr friert wird er raus gestellt, jetzt ginge er leider kaputt.
These are the tomato seedlings, so far so good. There are 3 to 4 seedlings in each pot and soon I'll transplant them to their own pots. I'll definitely have some to share with friends...
Das sind die Tomatenpflaenzchen, soweit so gut. In jedem Toepfchen sind 3-4 Pflanzen, dauert nicht mehr lange und ich muss sie umpflanzen. Werde wohl auch genug haben um einige an Freunde zu verteilen.The (pickling) cucumber seedling are doing well. Hopefully I'll get lots of cucumbers this year, last year they didn't do very good.
Die (Einlege) Gurkenpflaenzchen wachsen und gedeihen auch. Ich habe Hoffnung, dass wir dieses Jahr viele Gurken ernten koennen, letztes Jahr war das leider nicht der Fall.
And another pair of socks were finished last night. Nadia already wore them today...
Wieder ein Paar Socken fertig gestrickt. Diese waren fuer Nadia und sie hat sie heute schon getragen.

7 comments:

  1. Those daffodils are such a promise of spring to come! Love them.

    I have knit sock envy over here - - -

    ReplyDelete
  2. Daffodils, cucumbers, tomatoes and cabbage! It is almost starting to look like spring at your house!

    ReplyDelete
  3. Love the socks!It's far too early for me to even start anything by seed yet here but it's nice to see all of yours.

    Thanks for stopping by, nice to meet you!
    Be well ~Andrea~

    ReplyDelete
  4. I enjoyed your post. PUts me in the mood for spring and working in my flower beds!

    ReplyDelete
  5. I think that it was just that type of weekend everywhere!!! Wow! I need to get busy with my seeds too, like ahem, ordering them!! Then planting. I'm always behind on that! Love the socks, such a pretty color too!!
    Take Care!
    Ulrike

    ReplyDelete
  6. Liebe Anke,
    bei den schönen Pflänzchen muss der Frühling doch bald kommen. Ich hole mir auch jedes Wochenende den Frühling mit Blumen ins Haus. Ich liebe den vielen Schnee, der bei uns liegt, zwar, warte aber trotzdem auf den Frühling.
    Ganz lieben Gruß, Petra

    ReplyDelete
  7. Fast hätte ich es vergessen, die Socken sind superschön. Genau meine Farben.
    Grüße, Petra

    ReplyDelete