Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, January 28, 2010

Jewelry

A few nights ago I was really in the mood to make some jewelry. A friend of mine got me started on this (yet another) hobby two years ago, and I've been hooked ever since. I don't go and buy beads when the mood strikes me, but I do get them when I see some I really like, they are on sale, I have a Michaels coupon...
This time I was into making earrings, so I made a few pairs.
Vor ein paar Tagen hatte ich richtig Lust darauf wieder mal Schmuck zu machen. Eine Freundin hat es mir vor zwei Jahren gezeigt und seitdem ist dies noch ein Hobby von mir. Ich gehe nicht speziell los und kaufe mir Zubehoer wenn ich Lust habe, sondern mal lieber hier und da. Einfach wenn ich was schoenes sehe, wenn ich was im Angebot finde, ich einen Coupon fuer Michaels habe...
Dieses Mal hatte ich Lust auf Ohrringe, also hab' ich ein paar gemacht.

I actually made this heart last year, but I couldn't decide on the necklace part. Found some leather cording in my stash yesterday and I'm pretty happy with the end result.
Dieses Herz hatte ich schon letztes Jahr gemacht, war mir aber nie sicher wie ich es tragen wollte. Gestern habe ich dann diese Lederkordel in meinem Schmuck/Perlengewuehl gefunden und jetzt bin ich mit dem Ergebnis recht zufrieden.
A while ago I ordered some earrings from craft hope and they came in today. The packaging was beautiful and the earrings are wonderful.
Vor einer Weile habe ich ein Paar Ohrringe von etsy bestellt. Von dieser einen Seite geht der ganze Erloes Haiti zugute und ich war froh, helfen zu koennen. Das Paeckchen kam heute an und die Verpackung alleine war toll.
I'm so glad I was able to support this cause.
Sind die Ohrringe nicht klasse?

5 comments:

  1. I like your jewelry! I liked the second pair of blue earrings...and loved the heart necklace! You do lovely work. Thanks, too, for sharing carehope...I'm learning about a lot of things from my blogger friends!

    ReplyDelete
  2. Very pretty! I like the blue/green one!

    ReplyDelete
  3. Dein Schmuck ist soo schön geworden,vor allem die ersten blau-grünen Ohrringe sehen toll aus.Ich liebe Michaels,schade das wir den nicht hier haben,so viele schöne Sachen gibt es da.Gruß Christine

    ReplyDelete
  4. Schön sind deine Ohrringe geworden. Die ersten gefallen mir am besten.
    Hab ein schönes Wochenende und sei ganz lieb gegrüßt, Petra

    ReplyDelete
  5. All of them look great! I have bought some stuff to make earrings, but they have been "hidden" for a while. My craft/exercise/ironing room is almost done, whew!, hard work getting everything in its place. I too, have to many hobbies!!
    Ulrike

    ReplyDelete