Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, December 15, 2009

More Christmas decorations

A friend of mine asked me if I could show a little bit more of our holiday decorations on our blog. Since I love them all, I am more than happy to oblige. I don't have a color scheme for our decorations, mainly we use things that we love, were given to us and have special meaning to us. Like this tree, which was given to us a few years ago by our friends Claudia and Holger.
Eine Freundin hat mich gebeten noch ein paar Bilder unserer Weihnachtsdeko in den blog zu stellen. Nachdem ich unsere Deko liebe, ist mir das auch gar nicht schwer gefallen. Ein richtiges "Thema" oder bestimmte Farben haben wir nicht. Wir nehmen was uns gefaellt, uns geschenkt wurde, oder was uns viel bedeuted. Wie dieser Baum, den haben uns Claudia und Holger geschenkt.This light was given to us by my godmother. I LOVE THIS LIGHT, and I'm seriously considering leaving it out all year long.
Dieses Licht war ein Geschenk meiner Patin und ich liebe es von Herzen. Ich bin wirklich am ueberlegen ob ich es das ganze Jahr ueber haengen lassen soll.
Greg loves hedgehogs and has quite a few lined up on a shelf in the dining room. When I saw this pattern in a magazine, I just had to make them for the holidays.
Greg liebt Igel und hat eine nette kleine Sammlung im Esszimmer stehen. Als ich diese Vorlage gesehen hatte, wusste ich, dass ich sie fuer unsere Weihnachtsdeko machen wuerde.
Several years ago Hannah, Nadia and I made several of these angels and Santa's. We gave the others as Christmas gifts, but we just had to keep one set for ourselves. The plate was given to me by one of "my" kids at work. It really is meant for appetizers, but I think I'll buy a plate stand and keep it our year round.
Vor ein paar Jahren haben Hannah, Nadia und ich diese Engel und Weihnachtsmaenner gemacht. Einige wurden verschenkt, aber ein Set haben wir fuer uns behalten. Den Teller habe ich von einem "meiner" Kinder auf der Arbeit bekommen. Ist eigentlich fuer Haeppchen gedacht, aber ich werde wahrscheinlich einen Staender dafuer kaufen und ihn immer stehen lassen. Vielleicht in der Kueche oder im Esszimmer...
Bear had to get a little dressed up for the holidays...
Baer musste auch ein bissl herausgeputzt werden...
Now this Santa is probably 14 or 15 years old. I was working at a costume shop at the time and my boss, coworker and I each made one. The face is made out of pantyhose, the hat is a Santa hat from a costume and the beard is an old cut up wig.
Dieser Nikolaus ist mindestens 14 oder 15 Jahre alt. Ich habe zu der Zeit in einem Kostuemladen gearbeitet und meine Chefin, Arbeitskollegin und ich haben jeweils einen gebastelt. Der Kopf ist eine Strumpfhose, die Muetze eine von einem alten Kostuem und der Bart eine zerschnittene alte Perruecke.
My godmother gave us this snowman and the little figurine next to him. The snowman "smokes" incense, which the girls really love. The little figurine on the next picture is from my godmother as well, she buys them on her yearly trips to Dresden.
Der Schneeman und die kleine Figur (auch die im naechsten Bild) sind von meiner Patin. Sie faehrt einmal im Jahr an Weihnachten nach Dresden und da hat sie sie uns mitgebracht. Der Schneeman ist ein Raeuchermaennchen und beide Maedels lieben es wenn er "raucht".
This snowman was a gift from our friends. We love to count down the days until Christmas with him. Since he's a snowman ( and the sign detaches), he'll stay out even after Christmas.
Der Schneeman war auch ein Geschenk und wir nehmen ihn jedes Jahr her um die Tage bis Weihnachten zu zaehlen. Da man das Schild abmachen kann, bleibt er immer auch noch nach Weihnachten stehen.

2 comments:

  1. Ooooohhh that light from your Godmother is a beauty. I just love that tall tree from your friends. I think you have succeeded in giving your girls something extremely important....traditions. It is wonderful that you bring these adorable decorations out each year....like well loved old friends.

    Happy Holidays!!!!

    ReplyDelete
  2. Wie immer ist deine Weihnachtsdeko sehr schön.Ich habe nur einen Bruchteil davon stehen.
    Habe auch nicht viel.
    Die Sachen von deiner Patin gefallen mir sehr gut,vor allem das Licht mit den Rehen.Adventliche Grüße von Christine

    ReplyDelete