Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Wednesday, November 11, 2009

Future homemakers

Hannah and Nadia have been very interested in helping out in the kitchen and I couldn't be happier about it. Both really like to cook and Nadia wanted to make pancakes this morning. Since there was no school today, I was happy to oblige.
Hannah und Nadia sind seit einiger Zeit eifrige Koeche und Baecker und ich koennte nicht gluecklicher darueber sein. Heute morgen wollte Nadia unbedingt Pfannkuchen zum Fruehstueck machen, und da Feiertag ist, fand ich das eine ganz gute Idee.Later on in the afternoon we decided to make waffles so we could freeze them for a quick breakfast. They were easy to make and because Hannah and Nadia really liked them, not all of them made it into the freezer.
Nachmittags haben wir dann ein Rezept Waffeln gemacht, da wir die fuer ein schnelles Fruehstueck einfrieren wollten. Die Waffeln waren superleicht zu machen und da sie beiden Maedels sehr gut geschmeckt haben, wurde nur ein Teil davon eingefroren.

I made a small batch of pickled beets today. If I like how they turn out, I'll make a bigger batch. I might also buy some rubber gloves because my fingers are now a beautiful shade of red...
Ich habe ein paar Glaeser rote Beete eingemacht. Mal sehen, wenn sie mir schmecken, werde ich noch mehr davon machen. Dann kaufe ich mir aber auch ein Paar Gummihandschuhe, meine Haende sind naemlich ein richtig schoenes rot nur von den zwei Glaesern...
Buttermilk waffles
2 cups flour
1/4 cup packed light brown sugar
1 tsp baking soda
1 1/2 tsp baking powder
1/2 tsp cinnamon
1/2 tsp salt
3 eggs, separated at room temperature
2 cups nonfat buttermilk at room temperature
8 tbs (1 stick) butter, melted
1 vanilla bean split and scraped (or about 1 tsp vanilla)
Heat waffle iron. In a lg. bowl, sift together the flour, baking soda, baking powder, cinnamon and salt.
In a bowl whisk together egg yolks, buttermilk, butter and vanilla.
Pour into dry mixture, combine.
Beat egg whites until stiff bot not dry, fold into the batter. Ladle about 1/3 cup batter into each section of the waffle iron and bake for 3 to 5 minutes.

3 comments:

  1. awww your girls are so wonderful:) nice recipe too:) thank you for sharing

    ReplyDelete
  2. Es ist schön, so kochbegeisterte Kinder zu haben. Meinen macht das leider keinen Spaß.
    Lieben Gruß, Petra

    ReplyDelete
  3. Ich glaube die Mädels kommen ganz nach ihrer Mutter.Könnte ich das Waffelrezept bitte auf deutsch haben du weist ja mein Englisch ist not so gut leider!
    Lieben Gruß Christine

    ReplyDelete