Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, October 15, 2009

What's going on here...

This past Monday the girls went back to school and I went back to work. Fall break went by so fast and since we had a lot of rain, we didn't get to do all the things we wanted to. Oh well, there are always the weekends - if this rain ever stops...
Yesterday we found the first egg in our zebra finch nest. I did some research and found out they will lay an egg over the next 3 to 8 days. Today we found egg # 2! The girls are excited and hope we get to keep them all. Truthfully, I haven't thought that far ahead since they might not hatch at all. We'll see...
Hannah had her first computer lab meeting yesterday. She signed up for it the beginning of the school year and they will meet twice a month. There are actually only 5 kids in the class, so it should be fun and they should be given lots of individual attention.
Nadia signed up for a jump rope class yesterday. They are now offering different after school classes and she was very excited about this one. They will start meeting twice a month in November and she can hardly wait.
Oh, and my vacuum cleaner broke yesterday. Greg tried to fix it, but so far no luck. Everybody that knows me, knows this just kills me. With the two kids, two dogs and pigs I normally vacuum every day!!! Arrgh, hope it gets fixed soon...
Here are the socks I finished last night. I really LOVE this pattern and I'll probably cast on another pair for Hannah tonight.
Vegangenen Montag hat bei uns die Schule fuer die Maedels und die Arbeit fuer mich wieder angefangen. Die eine Woche Herstferien sind total schnell vergangen. Leider konnten wir auch nicht soviel machen wie wir uns eigentlich vorgenommen hatten, da es soviel geregnet hatte. Naja, wenn der Regen endlich mal aufhoert, koennen wir es vielleicht an den Wochenenden nachholen.
Gestern frueh haben wir ein Ei in unseren zebra finch Nest gefunden. Habe etwas nachgeforscht und herausgefunden, dass sie bis zu 8 Eier ueber einige Tage hinweg legen koennen. Heute lag Ei Nummer zwei im Nest! Hannah und Nadia sind schon ganz aufgeregt und hoffen, dass wir alle behalten koennen. Soweit habe ich noch nicht gedacht, da nicht immer alle ausschluepfen. Wir werden sehen...
Hannah hatte gestern zum ersten mal Computer Club in der Schule. Sie hatte sich gleich zu Schulbeginn angemeldet und gestern ging es los. Es sind nur fuenf Schueler in der Gruppe und sie treffen sich zwei mal im Monat.
Nadia hat sich gestern zum "Seilhuepfen" in der Schule angemeldet. Sie bieten jetzt viele neue "Kurse" an und als Nadia Seilhuepfen gesehen hat war sie ganz ausser Rand und Band. Der Kurs faengt im November an, und findet ebenfalls zwei mal im Monat statt.
Ach, gestern ist auch mein Staubsager kaputt gegangen. Jeder der mich kennt, weiss was das fuer ein Drama fuer mich ist. Mit zwei Kindern, Hunden und Schweinen sauge ich doch normalerweise jeden Tag. Ich hoffe er wird bald repariert...
Die Socken habe ich gestern fertig gestrickt. Ich LIEBE dieses Muster und werde heute abend gleich ein neues Paar fuer Hannah anfangen.The next two pictures are NOT PRETTY, but they show how our worms are doing. They seem to be doing just fine and are doing what they are supposed to. Just look at all the "dirt"...
Die naechsten zwei Bilder sind ueberhaupt nicht schoen, aber sie zeigen wie es unseren Wuermern geht. Es schein ihnen bei uns zu gefallen und sie tun ihren Job. Schaut euch nur den "Dreck" an...

4 comments:

  1. Great socks!!

    We, too are having a lot of rain...but it is to turn to snow sometime today or tomorrow....YIKES!

    Have a great day!

    Bev

    ReplyDelete
  2. very pretty socks anke. they look so warm and soft. i hope the girls enjoy their new classes and meetings. jump rope class? that sure sounds fun! glad the computer meeting is a small number for the extra attention that affords. very cool about the finches and the worms! :)

    ReplyDelete
  3. Hi Anke!
    Sehr schön deine Socken,ich wünscht ich könnte das auch.Habe schon sooo lange nicht mehr geschtrickt und schongar keine Socken.Ich bewundere deinen Elan.Ich bringe auser putzen nichts mehr zu Wege.Christine

    ReplyDelete
  4. Hallo,war schon bei strickfee-Pee aber ich finde die Anleitung zum Affen nicht bzw.verstehe ich dieses chart nicht. Kannst Du mir helfen?? L.G Sylvia

    ReplyDelete