Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Thursday, October 1, 2009

Dirty birds...

The last time Greg and I had birds as pets was when we were newlyweds. A looooong loooong time ago... At the time we were living in a small apartment and were only allowed to keep small pets. Since it's been so long, I forgot how very very messy birds are. I think they create more dirt then the two dogs! Anyway, to help cut down on the birdseed and feathers flying around everywhere I came up with this. Got the fabric yesterday (40% off) and whipped it up real quick today.
Es war schon eine halbe Ewigkeit her, dass Greg und ich Voegel als Haustiere hatten. Um genauer zu sein, es war damals als wir frisch verheiratet waren. Nachdem wir in der kleinen Wohnung nur Kleintiere halten durften, hatten wir uns fuer Voegel entschieden. Ok, zurueck zum Thema... Ich hatte total vergessen was fuer eine Schweinerei so kleine Voegel machen koennen, es sind groessere Ferkel als unsere zwei Hunde. Deshalb bin ich gestern Stoff kaufen gegangen und heute habe ich mich ans Werk gemacht. Ich finde es sieht nett aus, und jetzt fliegen die Koerner und die Federn nicht mehr ueberall herum.Since I was already up for a sewing project, I made them a cover for the night. We had been using an old tablecloth, but this is (in my opinion) much nicer.
Nachdem ich ehe schon am naehen war, habe ich noch etwas zum abdecken in der Nacht genaeht. Bis dahin hatten wir eine alte Tischdecke benutzt, aber ich finde dies sieht viel netter aus.

2 comments:

  1. nice! my son tommy and his family have birds. i think i will suggest this to them too. thanks for sharing anke! :)

    ReplyDelete
  2. Great job.....and pretty, too!

    ReplyDelete