Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Tuesday, September 29, 2009

Yard work

We have had WAY TO MUCH RAIN lately. This meant a. the grass grew like crazy and b. Greg couldn't mow at all. We had mushrooms sprouting up everywhere and it looked more like a field than a lawn.
In den letzten Wochen hatten wir extrem viel Regen. Das hiess erstens, dass Gras ist gewachsen wie verrueckt und zweitens, Greg konnte nicht maehen. Die Pilze sind geschossen wie bloede und unser Garten sah mehr wie Wiese als Garten aus.On Monday it was finally dry enough for Greg to mow everything. Just look at all that grass, makes me want to call somebody to bale it all...
Montag war es endlich trocken genug so das Greg endlich maehen konnte. Koennte man fast Heuballen draus machen, oder?
Lots of cut grass...
Viel zu viel Gras...
After getting home from work and doing homework with the girls I went outside and raked everything up. Look at all those piles...
Nachdem ich von der Arbeit nach hause gekommen bin und Hausaufgaben mit den Maedels gemacht hatte, habe ich mich um's Gras gekuemmert. Schaut euch die vielen Haufen an...
Everything got distributed between the vegetable beds as mulch.
Ich habe das ganze Gras zwischen meinen Beeten verteilt, vielleich haelt das das Unkraut etwas in Schach.
While I was raking, the dogs were playing. I tried to take a picture, but Savvy is so afraid of the camera. As soon as she sees it she cowers and this is the only shot I can get.
Waehrend ich fleissig war, haben die Toelen miteinander gespielt. Ich haette gerne ein Bild davon gemacht, aber Savvy hat total Muffe vor der Kamera. Dies ist die einzige Position die ich (jedes mal) kriege.
Harley was just checking things out.
Harley schaut sich nur mal eben um.
Oh and I wanted to show you this. My ONE AND ONLY birdhouse gourd! All the others rotted on the vines...
Das habe ich auch im Garten entdeckt, meinen einzigen "birdhouse gourd". Sorry, weiss mal wieder nicht wie das in deutsch heisst, Asche auf mein Haupt... Leider haengt nur der eine rum, alle anderen sind mir verrotted. Buhu...

4 comments:

  1. Hi Anke1
    Wahnsinn wiviel Gras sich da angesammelt hat.
    Das erinnert mich an Rumänien wen wir im Frühjahr das friche Gras gemäht haben fur unsere Kuh.Filleicht solltest du dir eine Ziege zulegen
    die wäre ein dankbarer abnemer für das Gras.und es gäbe einen guten Ziegenkäse.Schöne Bilder.
    Gruß CHRISTINE

    ReplyDelete
  2. awww savvy is camera shy! wow, you did need a hay baler! at least you got one gourd.:) herbal and honey hugs to you anke

    ReplyDelete
  3. HALLO aNKE;
    Ich glaube gourd heisst Kürbis, also hast Du einen vogelhauskürbis ????!!!!
    Hab ia garnicht gewusst das du eine kleine Farm hast. Freue mich schon auf Deinen nächsten
    Blögeintrag. Tschau Sylvia

    ReplyDelete
  4. Hi there would you mind letting me know which web host you're utilizing? I've loaded your blog in 3 completely different web browsers and I must say this blog
    loads a lot faster then most. Can you recommend a good hosting provider at a
    fair price? Kudos, I appreciate it!

    Also visit my blog post :: http://www.evil-wizards.org/en/index.php?title=User:NewtonE24

    ReplyDelete