Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Sunday, September 20, 2009

This weekend...

We had planned to go out to dinner Friday night, and Greg and I wanted to ride in the Trail of Tears on Saturday. The girls were going to spend time with their friends and spend the night. Well, not only did Greg have to work late on Friday, he also had to work all weekend. In other words, change of plans...
Hannah, Nadia and I went to some thrift stores Saturday morning and then met Greg for lunch. We went to a few more stores afterward, including Michaels. How I love that store... I only went in there for some paint, but couldn't pass up some of the Martha Stewart craft items that were on sale. The girls did end up spending the night with their friends and Greg and I were able to go out for a while.
This morning after Greg left for work, I brought all my plants in that are on the patio during the summer. Normally I would wait until the nights get cooler, but with all the rain we had, I was afraid the plants would "drown". This is what the sun room looks like now...
Eigentlich hatten wir geplant am Freitag Abend zum Essen zu gehen und am Samstag wollten Greg und ich am Trail of Tears teilnehmen. Die Maedels haetten den Tag mit ihren Freunden verbracht und am Abend dort geschlafen. Leider kam alles ganz anders... Greg musste sowohl am Freitag Abend spaet, als auch das ganze Wochenende arbeiten. Samstag frueh sind Hannah, Nadia und ich dann in ein paar second hand Laeden, und danach haben wir uns mit Greg zum Mittagessen getroffen. Er musste dann wieder auf die Arbeit und wir sind noch in ein paar andere Laeden. Unter anderem auch in Michaels, ein riesiger Bastelladen in dem ich leben koennte. Wollte eigentlich nur Farbe kaufen, konnte aber ein paar anderen Sachen nicht wiederstehen. Abends sind Hannah und Nadia doch zu ihren Freundinnen und Greg und ich sind ein bissl auf die Fitz.
Heute frueh als Greg dann auf die Arbeit ging, habe ich saemtlich Pflanzen die im Sommer auf der Terasse stehen ins Haus gebracht. Normalerweise warte ich bis die Naechte viel kaelter sind, aber da wir soviel Regen hatten, hatte ich Angst das die Pflanzen ertrinken.
So sieht jetzt unser Sommerzimmer aus...The plant shelf was one of the thrift store finds, only $10. And there's room for one more plant...
Das Regal habe ich in einem second hand Laden fuer $10 erstanden. Ist sogar noch Platz fuer eine Pflanze...
I also bought this tin at the thrift store. Not that I really needed it, but...
Obwohl ich die Dose eigentlich nicht gebraucht habe, musste ich sie trotzdem mit nach hause nehmen.
... it matches the ones I already own. The large one was given to my Mom by one of my best friends. My Mom gave it to me while we were still in Germany, sometime before 92. The two on top and the round one on the right were found in anique/thrift stores during 93 and 96. Now years later, I found another one.
Sie passt naemlich zu den anderen die ich schon habe. Die grosse Dose war ein Geschenk einer meiner besten Freundinnen (hallo Gitte) an meine Mama. Die hat sie dann irgendwann mir geschenkt als wir noch in Dtld waren, also vor 92. Die anderen drei habe ich dann zwischen 93-96 in Antik Laeden bzw. second hand Laeden gefunden. Und jetzt Jahre spaeter fand ich wieder eine...
When the girls came home this morning we decided to make bath salts. They will be used as teacher (Birthday, Christmas) gifts.
Als die Maedels heute frueh heim kamen, haben wir beschlossen Badesalze zu machen. Die werden dann als Geshenke fuer die Lehrer verwendet.

The end result.
Das fertige Produkt.
To make the salts you need:
2 1/2 cups epsom salt
1/2 cup sea salt
1 cup baking soda
food color, food or soap flavor
Mix all ingredients, stir well, add to wide mouth jars. Voila!!

3 comments:

  1. LOL...Michaels gets me every time! Your salts are lovely! Kim

    ReplyDelete
  2. beautiful tins anke! i love the bath salts also! your sunroom is simply gorgeous! you found some good things at the thrift store and michaels! i am sorry your plans got changed, but delighted you were still able to have such a fun weekend and were able to go out with your hubby too!

    ReplyDelete
  3. Liebe Anke,
    Habe heute deinen Blog entdeckt und darin gestöbert.
    Einige Rezepte sind in meinem Speicher gelandet.
    Das Badesalz ist eine tolle Idee...bin als Erzieherin tätig und finde das eine tolle Idee, um mit Kindern zu arbeiten.
    Nur bitte : was ist "Epsom Salt"?
    Würde mich über einen Kontakt nach Kärnten/AUSTRIA freuen.
    LG Ingeborg

    ReplyDelete