Success is not final, failure is not fatal - it is the courage to continue that counts.
- Sir Winston Churchill

Monday, September 7, 2009

Jalapenos and wood working

Today I was able to pickle some more jalapenos. I found the recipe online and it is so easy. I had to tweak it a little bit though, since there wasn't enough liquid and the first batch was way to salty.
Heute hatte ich ein bisschen Zeit und konnte Jalapenos einmachen. Das Rezept habe ich online gefunden, musst es aber etwas abaendern. Das erste mal als ich es gemacht hatte, war es viel zu salzig und die Fluessigkeit hat nicht gelangt.The original recipe calls for one pound jalapenos, 1/2 cup water, 1/2 cup vinegar and 3 tblsp. salt. I now just make sure I have equal parts water and vinegar and add about 1 - 1 1/2 teasp salt per jar. Cut the jalapenos into slices, microwave for 5 minutes, add to jar with salt, add liquid. DONE. It needs to stay in the fridge of course, but they keep very well.
Das Rezept das ich gefunden hatte war fuer 1 Pfund (ein amerikanische Pfund ist 450 g) Jalapenos, 1/2 Tasse Wasser, 1/2 Tasse Essig und 3 Essloeffel Salz. Ich nehme jetzt immer die gleiche Menge Wasser und Essig und ca 1-1 1/2 Teeloeffel Salz pro Glas. Die Jalapenos in Scheiben schneiden und fuer 5 Minuten in die Microwelle. Danach ins Glas mit Salz und Fluessigkeit. Fertig. Die Jalapenos muessen natuerlich in den Kuehlschrank, aber bei uns werden sie ehe nicht alt.

Yesterday I had some time to cut a few things out with the scroll saw.
Gestern hatte ich etwas Zeit mal wieder die Saege herzunehmen.
Took over the dining room table - I think it'll look like this for a while now.
Habe den Esszimmertisch in Beschlag genommen - wird wohl noch eine Weile so aussehen.
Some fall decor for moi...
Etwas Herbstdeko fuer uns...
This santa will be the Christmas gift for Nadia's teacher. She collects santas and since I was in the mood for woodworking I thought I might as well get an early start on Christmas gifts. Nadia did help with the painting of course and now she is working on a different project.
Den Nikolaus bekommt Nadia's Lehrerin als Weihnachtsgeschenk. Sie sammelt Santas und da ich schon mal Lust zum Aussaegen hatte, dachte ich, fange ich gleich mit Weihnachtsgeschenken an. Nadia hat beim Bemalen geholfen und nun arbeitet sie an einem anderen Projekt.

1 comment: